Jakie owoce oraz warzywa warto jeść zimową porą?

W czasie zimy nasz układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo niemniej jednak temu zapobiec przyzwoicie się odżywiając. Zatroszczmy się o to, by w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Poniżej dowiecie się, które będą bardzo dobre. 

Nasz organizm potrzebuje stosownej ilości witamin, minerałów oraz innych niebezcelowych czynników odżywczych, by porządnie funkcjonować. W czasie zimy nasza wytrzymałość naturalnie się obniża, właśnie dlatego musimy zadbać o dobrą dietę, by nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Szczególną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, jakie zawierają wiele niezbędnych składników oraz witamin, jakie są w stanie nam pomóc w powiększaniu odporności. 

Mimo pozorom wybór owoców oraz warzyw w czasie zimy jest w istocie spory. Należałoby pamiętać o tym, aby wybierać artykuły, co do których mamy pewność, że są należytej jakości i pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców czy warzyw, jakie możemy odkryć w kolosalnych sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, oraz w wielu przypadkach pozbawione są znaczących wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy zatem towary z pewnych źródeł. 

Które owoce zimą?

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Warto wybierać te, które pochodzą z naszych ojczystych źródeł oraz wiemy, że nie pozostały poddane żadnym sztucznym procesom. Banany lub cytrusy także obejmują ważne wartości odżywcze, jednak musimy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały przewóz powinny być spryskane specjalnymi substancjami antyseptycznymi. Oprócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy uprzednio – wbrew pozorom nie tracą one swoich atutów odżywczych oraz smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Należałoby niemniej jednak dbać o to, żeby nie zawierały one dodatków w postaci cukru czy soli. 

Które warzywa zimą?

Jeżeli gra toczy się o warzywa wybór także jest dość wielki. W czasie zimy optymalne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a też warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) oraz kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich właściwie dużo atrakcyjnych potraw oraz codziennie wymyślać innowacyjne dania z ich dodatkiem. Warto pamiętać też o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, mają dużo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najlepiej jeżeli skorzystamy z osobistych przetworów. 

Czego się wystrzegać?

Jeżeli gra toczy się o owoce – strońmy od truskawek. W pewnych momentach są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, jednakże z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one sprowadzane z innych krajów, a wielokrotnie również uprawiane na sztucznych nawozach, przez co tracą one własne wartości pożywne. Innym warzywem, z jakiego wypada zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy tak właściwie jest jego naturalny sezon. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *